Wednesday, April 24, 2013

Das Reich der Finsternis 1

I've been pretty busy the last year, what pays off in the form of nice book copies these months: My third cbj series was released lately, and I'm extremely happy about the look of it! Part one of the trilogy Das Reich der Finsternis (engl: The realm of darkness) is called "Verwunschen" (engl: enchanted) and it's a mysteriously tinted adventure story for kids 10+ written by the well known author Ulrike Schweikert.
Ich war letztes Jahr fleißig, was sich in diesen Monaten in Form von hübschen Belegexemplaren auszahlt: Meine dritte cbj-Reihe ist kürzlich erschienen, und ich bin mehr als glücklich über die Optik! Teil 1 der Trilogie "Das Reich der Finsternis" lautet "Verwunschen", und es handelt sich dabei um eine mytisch-eingefärbte Abenteuer-Geschichte für Kinder ab 10 Jahre geschrieben von der bekannten Autorin Ulrike Schweikert.



This book I illustrated in a style pretty different from that one I did for the "Laden der Träume" or "Schattenwald" series. The publishers wanted it to look less drawn and had a more collage kind of style in mind. To add some sketchy illustrations of the creatures from the story that fix into the collage concept, I put Mona's sketchbook in some of the collages and made my illus look like hers. Here are some of the chapter starters:
Diesesmal hab ich in einem sehr anderen Stil illustriert als für Laden der Träume oder Schattenwald. Der Verlag wollte das ganze weniger zeichnerisch und hatte eher einen Collagen-artigen Stil im Sinn. Um trotzdem einige Skizzen der im Buch vorkommenden Kreaturen in das Collagen-Konzept einzubringen, habe ich einfach Mona's Skizzenbuch in einige der Collagen gelegt und meine Illus als ihre dargestellt. Hier einige Kapitel-Anfänge:












Cameo: My shoe^^

See some work in progress-skteches in the first january post!


No comments: